2015. június 7., vasárnap

Carole Matthews: Nyári ábrándok- Egy romantikus könyv, amit nem szerettem


Mi van akkor, ha világéletedben többről álmodtál…?
Nell McNamara élete boldog: biztos állása van a helyi falatozóban, kedvese, Olly, imádja, négyéves kislányuk, Petal pedig tündéri, körülötte forog az egész világ. A falatozó renoválásra szorul, Nell pedig azonnal kapva kap az alkalmon, hogy kreativitását kiélje.
Az eredményen felbuzdulva, na meg legdrágább barátainak az unszolására Nell elhatározza, hogy saját vállalkozásba fog. Tüneményes kézitáskákat gyárt, amelyek rövidesen igen-igen kapósak lesznek.
Úgy fest, hogy Nell álmai egy csapásra valóra válnak! Azonban a sikernek ára van, és Nell hamarosan ráébred: rengeteg nehézséggel jár, hogy mindent megtarthasson…
Carole Matthews a Sunday Times bestseller írónője. Tizenkilenc könyve jelent meg eddig. Munkáit húsz nyelvre lefordították, a filmes jogokat Hollywood vette meg
Csupa móka, kacagás és szeretet.
Szívd magadba a napsütést a Nyári ábrándokkal!

Miután elolvastam elég hosszú időnek el kellett telnie, hogy egyáltalán elmondjam róla azt a keveset, amit érzek a könyvvel kapcsolatban. 
Legszívesebben csak pontokba szedném, hogy miért kerülje el mindenki jó messzire ezt az összedobott, borzalmas fordításban megjelent romantikusnak és viccesnek kikiáltott chick lit-et.
Tudjátok mit, ez egy rendkívül rövid nem szerettem a könyvet bejegyzés lesz, mert tényleg annyira nem érdemes írni a könyvről, hogy neki sem állok bővebben kifejteni a véleményemet.

Nem szerettem, mert:


- felszínes, bugyuta a tetszetős borító ellenére
- unalmas történet
- nyivákoló női főszereplő (Nell utáltalak, bocsi, de nem lennénk barátnők)
- borzalmas fordítás, olyan szavakat használt a fordító (meg sem nézem ki volt az), hogy a fülem is ketté állt, csak egy példa: attól koldulnánk. Könyörgöm, ne már!!!
- a házaspár úgy viselkedett, mint két buta gyerek, a pasi alá volt rendelve teljesen a nő akaratának és érdekeinek, legyen az valami jó dolog, vagy éppen képtelenség. Ilyen pár szerintem nincs a való életben, hiába szeretett volna ez a történet közelíteni a mindennapi élethez és szereplőkhöz.
- táskatervező, aki béna táskákat tervez, nulla fantáziával, valamiért mégis bejön neki....
- szerelmi szál -1
- a történet mondanivalója, miszerint - Soha ne add fel! - elveszik az unalomban
- a humor is messze elkerülte a történetet
- a pasiból egy papucsot csinált a történet, Nell viszont ezt ellensúlyozva nem lett egy tökös csaj, hanem egy hanyag, bugyuta anya, akinek hiába van egy helyes kislánya. Petal nem becsüli meg sem a férjét, sem a gyerekét, szóval végig utáltam a női főszereplőt, pedig ez csak ritkán fordul elő. Ezt már említettem, de muszáj újra kihangsúlyoznom
- utáltam, hogy a gyereket Peatlka-nak becézték a könyvben (szerintem csak a magyar változatban), rossz volt olvasni is, pedig egyetlen olyan szereplő volt, akit csíptem, mert egy angyal, képes volt elviselni két ilyen szülőt. 


Összegezve

Csak erős idegzettel és nagyon sok ráérős idővel rendelkező sokat próbált női olvasók figyelmébe ajánlom. 
Vegyük figyelembe, hogy nyugodt lelkiállapotban álljunk neki az olvasásnak, mert a 30-as korosztályt lazán élemedett korosztályként említik, igen picit magamra is vettem. :)

Végül elnézést kérek mindazoktól, akiknek tetszett a történet és a könyvet is szívesen olvasták. A leírtak kizárólag az én szubjektív véleményemet tartalmazták. 



0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon