2017. április 29., szombat

A Könyvfesztivál hiánya, de mégis giga áprilisi haul


Most, hogy írom ezt a bejegyzést kint havazik (update: azóta picit javult az idő, de most is lóg az eső lába), nem is tudom mit mondjak erre, nem hiányzott, de így legalább még egy picit indokolt is a kuckózás egy bögre meleg teával és egy regénnyel, de nézzük is milyen volt az április könyves , illetve személyes szempontból.

Kezdem azzal, hogy annak ellenére, hogy nem lakom beláthatatlan messzeségben a Könyvfesztivál helyszínétől idén  nem jutottam ki, pedig nagyon tervbe vettem és már múlt ősz óta készültem is rá, hiszen volt pár olyan megjelenés, ami valóban érdekesnek ígérkezett. Ettől függetlenül azért a hónap sem telt el könyvek nélkül, voltak beszerzéseim, ajándékaim és egyenes arányban kellemes olvasmányaim is. Igaz, hogy ebben a hónapban kevesebb kötetnek sikerült a végére érnem, mint a megelőző hónapokban, de ezt egyáltalán nem bánom, mivel kellemes olvasmányok voltak és ráadásul belekezdtem egy, nem rövid és nem pont könnyed olvasmányba is, nevezetesen Az Aranypintybe, ami a maga 800 oldalával inkább féltéglára hajaz. Befejezni viszont azért nem sikerült még, mert mindig a kezembe akadt egy-egy könnyedebb, gyorsabban haladós regény, amit szintén nagy kedvvel olvasgattam esténként.  Az Aranypinty pedig marad reggelre, amikor még tudok koncentrálni magára a regényre, mivel a nagy pocak növekedésének arányában a koncentráló képességem is egyre csökken, ezért délutánra már csak valami könnyűre vágyom.

OLVASÁSOK

A tényleges olvasások száma 7 kötet volt, amiből jól látszik, hogy bizony három Durrell írás tette ki az olvasások majdnem felét, talán nem kell magyaráznom, hogy miért, de újból rá vagyok kattanva Gerry bácsira és az ő bűbájos világára. Időközönként rám tör az olthatatlan Durrell iránti vágy és olyankor (újra)falom a köteteit, most is éppen egy ilyen korszakom van, tavaszra remek olvasmányok korosztálytól függetlenül. Agatha Raisin újabb története sem volt kétséges, hogy rögtön megjelenés után az olvasási listám élre kerül, igaz azt még nem döntöttem el, hogy lesz-e róla értékelés, mert valljuk be, hogy nagyon hasonlóak ezek a krimik, de az angol bájnak és Agatha kicsit pikírt személyiségének nehezen tudok ellenállni. Madeline Hunter regénye a Lady Cassandra meghódítása pedig egy újabb remek indok volt, hogy ismét egy erős női karakterrel kalandozzak a múltban, a regényről már értékelés is született, ha van kedvetek olvassátok el, lent belinkeltem. 
Végül ismét sikerült a várólistámat csökkenteni (12/7) egy kicsit sem vidám olvasmánnyal, mégpedig Alice Hoffman-tól a Gyönyörű titkok múzeumával. Oh, hogy milyen szépen ír az írónő, ez volt tőle az első olvasmányom, nem is értem miért csücsült ennyit a várólistámon, most viszont nagyon boldog vagyok tőle, hogy elolvastam, mert elragadó stílusban íródott és egy nagyon érdekes történet bontakozott ki az 1911-es évek Coney Islanden és New Yorkon átívelő meséjében, valós történelmi utalásokkal fűszerezve. Imádtam ezt a sokszor rémes képi leírásokat tartalmazó mesét.  Végül még befejeztem egy újabb történelmi regényt is. Ez pedig nem volt más, mint a frissen megjelent  Princess Michael of Kent által írt, A szerelmes Királynő, csak, hogy még jobban tobzódjak a kedvenc műfajomban. Jobban mondva ez utóbbi mondatot javítanám, mert a terhesség alatt néha, mint írtam is a koncentrációs készségem néha kicsit lecsökken és a gondolataim is könnyebben elkalandoznak a pici felé, ez talán megérne egy külön bejegyzést, de nem igazán illik egy könyves tematikájú bloghoz, ezért senkit nem fogok ezzel untatni. 

Aztán ott van a három megkezdett könyv, az egyik Nyáry Krisztiántól az Így szerettek ők, valahogy a fele kötet elolvasása után már nagyon lassan haladok vele, egy-egy részt elolvasok és ismét leteszem, egyszerre túl tömény és elveszik a lényeg, összemosódnak az emberek, de májusban tervbe van véve a befejezés, mert méltatlanul húzódik ennyi ideig. Az Aranypinty, hát igen, így a fele körül azt tudom mondani, hogy zseniális, de még végleges véleményem nincs róla, hiszen nem tudom, hogy mi alakulhat még ki, vagy éppen mi veszhet el, de igyekszem májusban mindenképpen befejezni és nem elkalandozni mindenfelé, bár az olvasásnak talán ez is a lényege, egyik történetből a másikba lépni és ez rám oly jellemző, mindig 4-5 kötet fekszik az asztalon és éppen ahhoz nyúlok, amihez kedvem adódik, így nagyon ritkán kerülök olvasási válságba, hiszen van mindig egy újabb lehetőség, a szálak felvételéve pedig nincs gondom. Végül hónap végén még elkezdtem az ajándékba kapott Papírmágust is, ami ismét kilendít picit a történelmi romantikusuk erdejéből, de egyáltalán nem bánom, már a borítójáért is oda és vissza vagyok. 

M. C. Beaton: Agatha Raisin és a hivatalnok hullája
Gerald Durrell: A hahagáj




GYEREKSAROK

Mutatom, hogy a nagy tesó mely könyvből olvas fel napról napra a pocaklakónak, aki szerintem élvezi, mert olyankor elcsendesül. Remélem ez a jó szokásuk később is megmarad. Egyébként a könyv gyermekkorom egyik kedvenc olvasmánya volt, szerintem sokan ismeritek is, aki pedig nem olvasta még és van gyermeke mindenképpen ajánlom elolvasásra Csipike történetét Fodor Sándortól.



                                             BESZERZÉSEK
Amint látni fogjátok áprilisban nálam ismét túltengett a romantikus, nőies és történelmi olvasmányok beszerzésének kényszere, továbbra is ez a témakör vonz, egy-egy kivételt azonban szoktam tenni, jó néha kilendülni a csajos olvasmányokból, de beszerzésnél szem előtt tartom a kedvenc műfajaimat.  Áprilisban összesen 10 kötet került a polcomra.

Bevallom azokat a beszerzéseimet szoktam fotózni, amelyekhez kedvet kapok, vagy a borítója valamiért nagyon megtetszik, viszont a többi beszerzésemről ilyen sztárfotót nem készítek, de áprilisban két ihletet adó regény is a telefonom elkattintására ösztönzött. 

A már befotózott beszerzések a következők voltak:









Jöjjenek a további beszerzések is.  
A könyvfesztivál kihagyásáért cserébe, mint látjátok nem maradhattam beszerzés nélkül -az év első 3 hónapjában könyvböjtöltem-, így az alábbi könyvek vándoroltak hozzám, szám szerint ugyebár szép kerek számként 10 db: 
A Molyon nézelődve ezek a regények keltették fel az érdeklődésem az utóbbi időben, a fesztivál után meg talán a nagyon friss megjelenéseket is átcsemegézem újra és még májusban ki tudja mi lehet belőle... A Papírmágust viszont megkaptam már most ajándékba, aminek nagyon örülök, mert a kiszemeltek között volt.



A könyvtárba pedig anyukám előjegyzései miatt ugrottam be, de egy csomó újság éppen eladósorba került náluk, így 100 Ft/5db áron végül 15 db újság is gyarapítja az áprilisi beszerzéseimet. Lesz mit lapozgatni a könyvek mellett is.


Végre egy ingyenes szállítási akció keretében alkalmam nyílt Yankee Candle tartokat és minta gyertyát beszerezni. 
A használatuk is nagyon egyszerű, egy negyedet mécsestartós párologtatóban megolvasztok, amit előzőleg kibélelek alufóliával, hogy utána ne kelljen kínlódni a kiszedegetéssel és pár perc múlva már érezhetőek a csodás illatok. 




EGYÉB



Áprilisban az alábbi értékelések születtek: 

Emellett volt a szokásos összegzős rovat, friss megjelenések, könyvfesztiválra megjelenős nyálcsurgatós,  és egy húsvéti köszöntő is.

Továbbra is követem a 160 ch diétát, de azért finomakat eszem, ráadásul egészségesen.





Instagramon pedig továbbra is elérhető vagyok: @hkrisztinablog
Továbbá facebookon is megtaláltok.



Többiek áprilisa:

Dóri
PuPilla
Nita
Amadea
Nikkincs
Nancy



0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon