2017. július 17., hétfő

J. K. Smith: Szerelem hirdetésre - J.K. Smith Interjúval!

Kori élete fordulóponthoz érkezik. Férje és szülei meghalnak, munkahelyét elveszíti, egyedül marad a világban, és csak legjobb barátnőjére számíthat. Életét eddig családja szabályai szerint élte. A tragédia után minden megváltozik körülötte. 
Vajon hogy éli meg a hirtelen jött függetlenséget? 
Megtakarított pénzéből utazni szeretne, a helyszínt csukott szemmel választja ki a földgömbre bökve, de halott férje ezt a tervét is meghiúsítja. 
A lány régi életét maga mögött hagyva fejest ugrik az ismeretlenbe, és munkát vállal egy kanadai farmon. A farm tulajdonosa, a jóképű Christopher Walker, aki egyedül neveli kislányát. Hamar kölcsönös vonzalom alakul ki köztük. 
Vajon túléli kapcsolatuk a múlt szellemeinek felbukkanását? Van esély újrakezdeni egy tragédiák sokaságával teletűzdelt életet?
J. K. Smith humoros jelenetekben és érzelmekben gazdag könyve ezekre a kérdésekre keresi a választ, és elvezeti az olvasót egy olyan világba, ahol a család és az összefogás a legfontosabb érték.

J. K. Smith első regénye engem szó szerint megvett magának, pont a szülésem előtti napokban olvastam, amikor a hangulatom egy kicsit mélyponton volt és jobb kikapcsolódást keresve sem találhattam volna. 

Ahogy csomagoltam ki a dobozt, amiben a könyv érkezett elsőre a borítóval találkoztam, nem tagadom megakadt rajta a szemem. Üde színek jellemzik és egyből az utazásra asszociál az ember, ahogy ránéz. Tökéletes indítás egy romantikus regényhez. 

Ezennel az utóbbi idők egyik legízlésesebb és leghívogatóbb borítója címet a Szerelem hirdetésre című regénynek adományozom. 

Azon kívül, hogy a borító tetszetős volt még nem tudtam, hogy mit várjak az első könyves írónőtől, aki a neve ellenére bizony magyar és ráadásul az Álomgyár egyik új felfedezettje. Borsa Brown és R. Kelényi Angelika regényei után azért gondoltam, hogy igényes szerkesztés és tartalom fog várni, de mégis félve nyit ki egy-egy kötetet mostanában az ember lánya. Annyit elárulok, hogy most sem csalódtam.

A történet szerint Kori - Laskovics Orsolya-  egyedül marad, szinte üres bankszámlával, amikor egy internetes hirdetés tálcán kínálja számára a megoldást. Elutazhat Amerikába, oda, ahol senki nem ismeri sem őt, sem a múltját és talán új életet kezdhet. Ekkor még azonban csak munkaként tekint az utazásra, később azonban nem várt fordulatot vesznek az események és elkezdődik Kori nagy kalandja az új élet felé. 

"Kori izgatottan szállt le a gépről, nem tudta, milyen világ vár itt rá. "

A regény nem dolgozik túl sok kulcskarakterrel, ettől függetlenül egy percig sem kell félnünk attól, hogy ellaposodik a történet, a női olvasók szívét pedig garantáltan rabul fogja ejteni Christopher és az anyai szívünk csücskére  a cserfes lánykája, Holly fog nem kis nyomást gyakorolni. A többi szereplő megmarad a háttéreben, ettől függetlenül is mozgalmas, remek jeleneteket felvonultató regényvezetést figyelhetünk meg, mondom ezt annak ellenére, hogy a helyszín is nagyjából egy ponton, a farmon nyugszik. A barátnő karakterében pedig mindenki rá fog ismerni a saját barátnői közül a nagydumás, mindig tettre kész, vagány csajra, akinek mindenre van egy jó beszólása, ő számomra igazi üde színfolt volt mindvégig.


A történet több pontján is remekül szórakoztam, igazán vicces epizódok váltották egymást, itt-ott magamra is ismertem. Nagyon vagány, igazán kemény női karakter bontakozott ki, de csajos attitűdökkel kiegészítve a jellemét. Amikor kellett keményen oda tudott állni és kiállt saját magáért és a környezetében lévő emberekért, ez igazán tetszett. Szerencsére nagyon könnyen tudtam azonosulni a női karakterrel és amikor kellett együtt sírtam, vagy éppen nevettem vele. Attól, hogy könnyen azonosultam Kori karakterével úgy éreztem, hogy a regény cselekménye is közel került hozzám, ami egy regénynél nem hátrány, sőt egyre kevesebb történet tudja ezt elérni nálam.

Összességében ismét jól döntöttem, egy könnyed stílusban megírt, szórakoztató történetet olvashattam, egy olyan lányról, aki mert változtatni a sorsán és neki mert vágni az ismeretlennek. Ezeket a bátor nőket, női karaktereket valahogy mindig vonzónak találtam, jelen esetben pedig hab volt a tortán, hogy emellett egy könnyed romantikus szál is átszőtte a történetet, ami hol sírásra, hol nevetésre ösztönzött.

Amit még kiemelnék, hogy a lapokon átjön a vidéki élet szeretete, ami szintén egy pozitívum, mivel én magam is szeretem az állatokat, azonban közelebbről, mint gazdálkodó nincs alkalmam megismerni ezt az izgalmas életformát, de most egy picit ebbe is belekóstolhattam a Walker farmon tett látogatás alkalmával, igaz Amerikában, de ez egy cseppet sem zavart, hanem élveztem ahogy egy farm és lakóinak élete megelevenedett a lapokon.

 Szívet-lelket melengető történet, a végén meglepetés befejezéssel. Számomra a vége lett a regény csúcspontja, nem erre számítottam, meglepett, de tökéletes pont volt a történet végén. A regény pedig azóta is a könyvespolcon áll, borítóval kifelé, hogy ahogy elhaladok előtte vethessek rá egy pillantást, hogy a borúsabb, fáradtabb napokon is jó kedvem legyen.

Ajánlom mindenkinek nyaraláshoz, otthoni kikapcsolódáshoz, hűvösben és melegben egyaránt, mert a szívünket garantáltan megmelengeti!

Könyvlelő fényképe.





















































A könyvért köszönet az Álomgyár Kiadónak!


EXTRA

Interjú

J. K. Smith fényképe.Kérlek, mesélj írói munkásságodról az olvasóknak, illetve arról, hogy mit lehet tudni rólad, mint magánemberről

J.K. Smith: Csak tavaly novemberben fogtam bele az írásba. Nem is akartam semmit kezdeni a kéziratommal, magamnak írtam, pusztán kedvtelésből. Nem áltattam magam azzal, hogy tudok írni, de kiderült, hogy mégis. És ennek nagyon örülök. Magamról annyit, hogy egy kis faluban élek a családommal. Imádom a csendet, a friss levegőt és mindent, ami a vidékkel együtt jár. 

Kérlek, mesélj pár szóban a könyvről és arról, hogy most éppen min dolgozol!

J.K. Smith: A könyv egy igazi könnyed olvasmány, ami szerintem kortól, nemtől függetlenül mindenkinek való. Humorral, romantikával és egy kis izgalommal teletűzdelt regény, ami két ember egymásra találásáról szól, akiket körbevesz a férfi karakterem nagy családja. Amikor belekezdtem, nem tudtam, mit szeretnék írni. Menet közben alakult ki. Határozott véleményem, hogy nem az író választja a műfajt, hanem a műfaj az írót.
Jelenleg egy hasonló regényen dolgozok, ami teljesen független a Szerelem hirdetésre-től, de a humor és a szerelem itt is adott, mint ahogy a szereplők jellemfejlődése is. 

Mit jelent számodra az írás?

J.K. Smith: Gyógyulást, megnyugvást, mérhetetlen szabadságot.

Van olyan író, aki inspirál?

J.K. Smith: Elég mindenevő vagyok, nem tudnék egyetlen írót kiemelni. Ha az adott könyvben nincs számomra már túl nagyfokú erőszak, vagy durvaság, akkor elolvasom.

Mit olvastál utoljára?

J.K. Smith: Pár napja fejeztem be a Többek által-t, ami nagyon tetszett.

Bemutatnád az olvasóknak, hogy hol és hogyan alkotsz?

J.K. Smith: Amikor a gyerekek már nagyjából nyugodtak és megmaradnak az ágyukban este, akkor bevackolom magam a laptoppal az ágyunkba. Tehát a alkotásom helyszíne egy szimpla 160x200-as ágy.  

Legközelebb hol találkozhatnak veled az olvasók?

J.K. Smith:  Tegnap kértek fel, hogy a helyi falunapon mutassam be a könyvem a vendégeknek, amit örömmel el is fogadtam. Tehát augusztus 6-án, Jásztelken. Távolabbi időpontok még nincsenek, de ha valaki szeretne nyomon követni, mindenről beszámolok a facebook oldalamon. https://www.facebook.com/J.K.Smith.Iro/


Köszönöm szépen az interjút!

J.K. Smith:  Én köszönöm a felkérést! 



0 megjegyzés:

 

Könyvlelő Published @ 2014 by Ipietoon